Få hurtig svar her på siden
Har du spørgsmål til dit abonnement eller behov for teknisk support? Er du nysgerrig efter at vide mere om Signit, og hvordan du kan få mere ud af din investering? Eller kunne du tænke dig at vide mere om dine muligheder med Signit som både afsender og modtager? Så er denne side et fantastisk sted at begynde.
Her har vi nemlig samlet en række af de mest hyppige henvendelser fra vores brugere og kunder, så du hurtigt og nemt kan danne dig et overblik og finde svaret på dit/dine spørgsmål. Siden opdateres løbende på baggrund af jeres værdifulde indsigter og feedback. Savner du inspiration, eller kunne du tænke dig at vide, hvordan du kommer godt fra start, har du også mulighed for at tjekke vores nyttige hjælpevideoer.
Hvis du imod forventning ikke kan finde svaret her eller blandt vores videoer, er du mere end velkommen til at rette henvendelse til os på help@signit.dk, hvor vi vil besvare dit spørgsmål hurtigst muligt. Har du feedback eller anden indsigt, som du ønsker at dele med os, hører vi gerne fra dig.
Jeg har forsøgt flere gange, men jeg kan hverken logge på eller underskrive aftalen, hvad gør jeg?
Der kan være flere årsager, men det kan skyldes, at dit CPR-nummer blev indtastet forkert, da aftalen blev oprettet og sendt til dig. Tag derfor kontakt til afsender og valider dit CPR-nummer. Fortsætter fejlen, kan du med fordel kontakte os via help@signit.dk. Alternativt kan det skyldes en fejl med dit NemID/MitID, hvor vi i de tilfælde henviser til NETS.
Hvad modtager jeg, når jeg modtager dokumenter og aftaler med Signit?
Du modtager en mail fra os med et link til dokumentet eller aftalen, som du herfra kan underskrive med dit NemID eller MitID.
Værd at bemærke er, at vi ikke sender selve dokumentet eller vedhæftede bilag af hensyn til både fortrolighed og sikkerhed.
Får jeg besked, hvis afsender sletter en aftale eller annullerer underskrivningen?
Du vil modtage en mail om, at afsender har slettet sin kopi af aftalen eller annulleret underskrivningen. Hvis du har underskrevet og oprettet en konto ved Signit, vil din kopi stadig være tilgængelig på kontoen. Har du ikke en konto, vil dokumentet kun være tilgængelig i 60 dage, inden den slettes.
Jeg har ikke modtaget mailen fra Signit. Hvad kan det skyldes?
Det kan skyldes op til flere ting, men mailen er sandsynligvis landet i en spamindbakke eller sendt til en forkert mailadresse.
Hvad kan jeg gøre, hvis jeg ikke kan finde min aftale?
Hvis du ikke kan finde en specifik aftale, kan det skyldes, at du har modtaget aftalen via en anden mailadresse end den, du brugte til at oprette din SignIt-konto med. Er det tilfældet, kan du logge på signit.dk og tilføje mailadressen, så aftalen tilføjes din konto.
Alternativt kan årsagen være, at du har et filter aktivt. Du har nemlig mulighed for at filtrere dine aftaler, så du hurtigere kan finde de relevante dokumenter. Er aftalen ikke til at finde, kan du vælge "Alle" i dropdown-menuen over listen med dine aftaler.
Skal jeg oprette/have en konto hos Signit for at kunne underskrive?
Nej, du behøver ikke at have eller oprette en konto hos Signit for at kunne underskrive.
Hvordan opretter jeg en konto?
Det er hurtigt og nemt at oprette en konto hos Signit. Med enten dit NemID eller MitID ved hånden kan du inden for 5 minutter have oprettet en konto og sende dit første dokument til underskrift.
Hvor kan jeg læse mere om jeres produkter?
Du kan læse mere om vores løsninger og finde den helt rigtige til dig og/eller din virksomhed her.
Hvordan virker Signit og digitale signaturer?
Helt overordnet set bruger vi NemID, og inden længe også MitID, til at underskrive aftaler og dokumenter. Du kan læse meget mere om, hvordan det virker her.
Mit NemID/MitID virker ikke, kan I hjælpe med det?
Vi hjælper ikke med generelle spørgsmål til NemID eller MitID og henviser i stedet til NETS og MitID’s egen support.
Jeg bruger Signit i forvejen med NemID men vil gerne bruge MitID til at logge ind, hvad gør jeg?
Det tager få sekunder at opsætte. Du begynder med at logge ind på din konto på vores hjemmeside med dit nuværende NemID. Herfra klikker og følger du blot guiden “Klik her for at tilføje dit MitID” fundet i højre side af skærmen.
Da jeg ville knytte MitID til min konto, kom jeg til at oprette en helt ny profil. Kan jeg flette min oprindelige og nye konto sammen?
På nuværende tidspunkt kan det teknisk ikke lade sig gøre, og vi råder dig derfor til at kontakte os via help@signit.dk.
Hvorfor bør jeg bruge Signit og ikke skabe egen IT-løsning?
Signit er nemt, hurtigt og billigt at komme i gang med, hvor du kan oprette en bruger og få din første underskrift på 2 minutter. Endeligt er det en krævende og kostbar indsats at skabe en intern løsning, der vil kræve tid og ressourcer for både at skabe og vedligeholde.
Betaler jeg pr. signatur eller pr. sendt dokument?
Du betaler pr. signatur. Har du f.eks. en aftale, der underskrives af 3 personer, vil du blive faktureret for 3 underskrifter.
Kan jeg og min virksomhed få en skræddersyet løsning?
Ja, vi har mulighed for at lave en unik og tilpasset løsning, som passer til dig og din virksomheds behov.
Kan min virksomhed bruge eget design, når vi sender kontrakter og andre aftaler?
Det er muligt at få jeres eget design, og du kan læse mere om det her.
Er min firma- og privatkonto den samme?
De er to separate konti, men de er knyttet til hinanden, så du kun behøver at logge på én gang for at få adgang til begge.
Kan jeg lukke min privatkonto, hvis og når jeg bruger en firmakonto?
Vores system er lavet sådan, at din private konto bliver knyttet til din firmakonto. Af den årsag kan vi teknisk ikke lukke privatkonto, men den er heldigvis gratis at have.
Hvis jeg både har en firma- og privatkonto, kan underskriver se detaljer fra begge konti?
Nej, underskriver vil udelukkende se info relateret til afsenderkonto.
Kan jeg oprette en kontaktbog eller modtagerkartotek?
Det kræver enten en Firma Plus- eller Enterprise-konto for at oprette en kontaktbog. Har man en af de to konti, vil Signit også løbende gemme oplysninger på de kontakter, man sender til.
Hvor mange kopier af aftaler og dokumenter kan jeg opbevare i mit arkiv?
Størrelsen på dit onlinearkiv afhænger af dit valg af konto, men helt kort gælder følgende:
Privat/Express: 1 GB onlinearkiv
Firma Plus: 10 GB
Enterprise: Ubegrænset
Hvordan opsiger jeg min konto hos Signit?
Du kan opsige din konto ved at skrive til help@signit.dk.
Jeg kan se på den sidste side af mit dokument, at de vedhæftede bilag får en lang talkode med “hash 256” foran, men hvad er det?
Talkoden er kendt som en hashværdi og fungerer som et digitalt fingeraftryk på filer og data. Talkoden er unik for hver enkelt fil og dannes ved hjælp af en matematisk algoritme. Det særlige ved dette er, at hashværdien forandres, hvis filen på nogen måde ændres. Det kaldes en kryptografisk hashfunktion og er på sin vis filens unikke identitet.
På den måde kan afsender og modtager være enige om indholdet i aftalerne.
Kan jeg kontakte jer med forslag til forbedringer og forespørgsler på nye funktioner?
Ja da, vi modtager brugerfeedback og forslag med åbne arme. Har du et bud på, hvordan vi kan gøre livet bedre for vores brugere, hører vi gerne fra dig på help@signit.dk.