Sikkerhed

Digital- og onlinesikkerhed er afgørende komponenter i vores løsning, og SignIt er netop skabt til at være sikkert, trygt og enkelt at bruge. Dette er et ansvar, som vi dagligt arbejder ihærdigt og ivrigt på at løfte. Da vi håndterer tusinde dokumenter med både person- og virksomhedsfølsomme oplysninger, er SignIt også designet med både GDPR og eIDAS i tankerne. På den måde kan du nemlig være helt tryg ved, at dine data og dokumenter opbevares sikkert og overholder lovgivningen.

Din sikkerhed er vores prioritet, men hvordan fungerer det? Det begynder allerede ved login på signit.dk, hvor du skal bruge tofaktorgodkendelse via NemID, MitID eller medarbejdersignatur. I praksis kan du ikke oprette en ny eller logge på din konto uden validering af din identitet. Løsningen er leveret af NETS med de seneste sikkerhedsteknologiske opdateringer.

Dine filer på signit.dk gemmes krypteret på separate filservere, og kommunikationen mellem din browser og SignIt er sikret med en stærk SSL-kryptering. På den måde kan ingen udefra opfange korrespondancen mellem dig og SignIt eller få adgang til dine filer. Der findes samtidig en automatisk logfil på signit.dk, der dokumenterer og gemmer alle aktiviteter på kontoen. Oplever du noget ekstraordinært, kan du hurtigt tjekke logfilen og se, hvad der er hændt.

Aftaler og dokumenter underskrevet via SignIt er garanteret juridisk gyldige og bindende igennem vores samarbejde med NETS. Vi giver dog ingen garanti for, at selve indholdet i aftalen overholder juraen. Der henvises her til egen advokat.

Hos SignIt benytter vi kun anerkendte krypteringsteknologier, og vores datacentre overholder de skarpeste standarder for digital- såvel som onlinesikkerhed og backup.